Ministranci w Wisełce

29 lipca, 2017

W dniach 24-29 lipca 2017 roku ponad pięćdziesięciu ministrantów wraz z księżmi i opiekunami uczestniczyło w Oriońskich Wakacji Ministranckich w Wisełce na wyspie Wolin. Pierwszego dnia do Wisełki wyruszyły grupy ministrantów ze Zduńskiej Woli, Włocławka, Kalisza, Warszawy i Malborka (Piaski). Drugiego dnia naszego pobytu po dopołudniowych zajęciach kursu ministranckiego, lektorskiego, ceremoniarskiego i animatora grup ministranckich, udaliśmy się do Międzyzdrojów na spacer po mieście, molo i do muzeum figur woskowych. W trzeci dzień naszych oriońskich wakacji ministranckich trwały kolejne wykłady. Popołudniu zwiedzaliśmy starą i piękną konkatedrę w Kamieniu Pomorskim. Czwarty dzień był pełen rekreacji. W tym dniu byliśmy w Świnoujściu, gdzie mieliśmy okazję płynięcia promem oraz statkiem wycieczkowym. Przekroczyliśmy również granicę polsko-niemiecką, zwiedziliśmy miasto i mieliśmy okazję do spacerowania po plaży. Dzień zakończyliśmy ogniskiem i grami integracyjnymi. Piąty dzień był poświęcony na ostatnie godziny kursów oraz relaks na plaży przed egzaminami. W ostatni dzień przeżywaliśmy Eucharystię podczas, której ks. Prowincjał Krzysztof Baranowski ustanowił nowych lektorów i ceremoniarzy oraz wręczył dyplomy dla najmłodszych uczestników wakacji.